След като ви разказахме за концептуалния C4 Cactus Airflow 2L, идва ред да ви представим и друг французин с подобен индекс, само че под знака на Peugeot - 208 HYbrid Air 2L, който също ще дебютира на салона в Париж в началото на октомври. Подобно на „кактуса“ „лъвчето“ също изразходва само 2,0 литра гориво на 100 км. В него са вложени технологии, които би трябвало да влязат в серийно производство на приемливи разходи към 2020 година. Целта на този демонстрационен автомобил е много амбициозна - да се намали наполовина разходът на и без това икономичния 208, на чиято база е направена концепцията.
Прототипът е с маса 860 кг (срещу 960 кг спрямо серийния модел). За да се сведе разходът до 2,0 л/100 км, инженерите на френския гигант и партньорите на проекта са си послужили с технологии от спортните или от луксозните автомобили.
Олекването със 100 кг е постигнато благодарение на композитен материал на въглеродна основа, смесени сглобки между стомана, алуминий и композит и нови технологии за сглобяване. Подът, страните и калниците, вратите и покривът са изработени от композитни материали на въглеродна основа, както и винтовите пружини на окачването. Моторният отсек, клетката и гредите са изработени от алуминий.
Бензиновият двигател 1.2L PureTech 82 на Peugeot 208 с 5-степенна механична предавателна кутия е заменен с хибридно задвижване от бензин и сгъстен въздух. Сгъстеният въздух ще подпомага бензиновия двигател при ускорение и потегляне. За да се намалят загубите от триене на двигателя с вътрешно горене, двата му разпределителни вала и буталата са с покритие Diamond Like Carbon.
Формата на каросерията се придържа към оптимална обтекаемост, дори джантите са покрити с аеродинамични тасове. Гумите също допринасят за добрия коефициент на въздушно съпротивление.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!